Avstralija (2014)

Melbourne – Great Ocean road – Erskine Falls – Twelve Apostles – Glenelg River – Adelaide – Mount Remarkable National Park – Lake Hart – Coober Pedy – Yulara – Uluru & Kata Tjuta National Park – Ormiston Gorge – Alice Springs - Devils Marbles Conservation Reserve – Purcupine Gorge Lookout – Townsville – Airlie Beach – Whitsunday Island – Brisbane – Gold Coast – Blue Mountains National Park – Sydney – Coolendel – Canberra – Kosciuszko National Park – Melbourne

Čas potovanja: 32 dni;   Skupna pot: okoli 10.000km;   Stroški potovanja (za dve osebi): okoli 5000€

Najino prvo daljše potovanje je bilo po Avstraliji. Za Avstralijo sva se odločila, ker je v Melbournu živel Boštjanov brat, ki se nama je pridružil na potepu. Tako smo se trije odpravili čez šest različnih zveznih držav Avstralije, vrsto nacionalnih parkov in mest ter polno različnih dogodivščin. Pot sva začela na letališču v Benetkah, od koder naju je letalska družba Emirates preko Dubaja pripeljala v Melbourne.

V Melbournu sva pristala v zgodnjih jutranjih urah. Prva dva dneva sva spala v bratovem najetem stanovanju, v tem času pa smo si ogledali mesto ter pripravili vse potrebno za dolgo pot. V Melbournu se splača ogledati Flinders Street Railway Station, reko Yarra, nebotičnik Eureka Tower ter Queen Victoria Market.

Tretji dan smo krenili proti Great Ocean roadu do mesta Lorne, kjer smo prespali v kampu Lorne Foreshore Caravan Park. Od tu pelje cesta do slapov Erskine Falls, med potjo pa na evkaliptusih opazujemo koale. Nas je čakala kar sredi ceste.

Naslednji dan smo se po vetrovni južni obali peljali proti znamenitim klifom Twelve Apostles. Najboljši razgled je ob poti pri turistično informacijskemu centru, splača pa se ogledati tudi Gibson Steps ter Loch Ard Gorge. Popoldan smo začeli z vožnjo proti severu, prespali smo ob v kampu ob reki Glenelg River.

Peti dan smo se zapeljali čez mesto Adelaide, kjer smo obnovili zaloge hrane in vode in odšli naprej proti mestu Port Augusta. Spali smo kakšne pol ure vožnje pred mestom, v nacionalnem parku Mount Remarkable. Kampirali smo v Mambray Creek Campgroundu, zjutraj pa smo šli na hojo ob potoku in na bližnji hrib, od koder smo opazovali emuje in kenguruje.

V mestu Port Augusta je zanimivo križišče glavnih cest, kjer ena vodi čez Nullarbor proti mestu Perth, druga pa proti mestu Alice Springs. Odpeljali smo se v smeri severa, ob cesti pa kmalu zagledamo pravi avstralski outback. Ustavili smo se ob slanem jezeru Lake Hart, vožnjo pa nadaljevali v smeri mesta Coober Pedy. Prespali smo na počivališču, 50km pred mestom.

Coober Pedy je mesto, znano po največji svetovni zalogi opalov. Večino prebivalcev zaradi vročine živi v podzemnih stanovanjih, ki so si jih uredili v bivših rudnikih. Odšli smo v muzej, kjer je prikazano življenje prvih rudarjev, ob enajsti uri, ko se je temperatura zraka že dodobra segrela, pa smo odšli naprej proti Yulari.

Mesto Yulara leži ob nacionalnem parku Uluru – Kata Tjuta. Dve noči smo prespali v kampu Ayers Rock Campground, od tu pa je okoli 20 minut vožnje do znamenitega Uluruja. Uluru smo si ogledali ob zahodu in vzhodu, čez dan pa smo plezali po kamnih, ki sestavljajo Kata Tjuto.

Ob odhodu iz Yulare smo se odločili, da vožnje ne nadaljujemo po glavni cesti, ampak zavijemo na stransko cesto Luritja Rd, ki pelje mimo Kings Canyona. Tam se priključimo makadamski cesti Larapinta Dr, ki nas po 140km pripelje do nacionalnega parka West Macdonnell. Prespali smo v kampu Ormiston Gorge.

Naslednji dan nas je čakala dolga vožnja do mesta Alice Springs, kjer smo se ustavili na hladnem pivu, nadaljevali pa smo proti Devils Marbles Conservation Reserve. Ogledali smo si okrogle rdeče skale, ki ležijo na puščavskem pesku, zvečer pa smo pojedli večerjo na večji skali s prelepim razgledom. Tudi tu lahko prespite kar v parku, na označenih prostorih, namenjenih za kampiranje.

Po potovanju v outbacku nas je čakala 1660km dolga pot na vzhodno obalo, za katere smo potrebovali tri dni vožnje. Prvo noč smo prespali na počivališču med mestoma Camooweal in Mount Isa, drugo noč pa v majhnem zaselku Torrens Creek. Vmes smo si na hitro ogledali tudi Purcupine Gorge Lookout.

Tretji dan vožnje smo opoldan dosegli mesto Townsville, kjer smo v turističnem centru rezervirali ogled koralnega grebena iz mesta Airlie Beach. Tja smo krenili še isti dan in se utaborili v kampu Island Gateway Holiday Park. V Airlie Beachu smo ostali dve noči. Prvi dan smo se, s prej rezerviranim ogledom, s čolni podali proti koralnemu grebenu in otokom Whitsunday Islands. Sprehodili smo se po najznamenitejši obali Whiteheaven Beach in potapljali med koralami.

Po tropski idili nas je zopet čakala nekajdnevna vožnja proti mestu Sydney. Prvo noč smo prespali na počivališču ob mestu Bororen, naslednji dan pa smo si ogledali Brisbane in nato dve noči kampirali na Gold Coastu, v kampu Ocean Beach Tourist Park. Gold Coast slovi med ljubitelji surfanja, mi pa smo morje izkoristili za kopanje in metanje v valove.

Od Gold Coasta smo se nato peljali skoraj 1000km do nacionalnega parka Blue Mountains, ki leži zahodno od Sydneya. Prespali smo v kampu Perrys Lookdown Campground. Drugo jutro smo si ogledali Three Sisters, večino ostalih poti po gorah pa je bilo zaradi požarov zaprtih.

Naslednja postaja je bilo manjše naselje Clifton, južno od Sydneya, kjer smo prespali pri bratovih prijateljih. Na voljo je sicer kar nekaj kampov neposredno južno od mesta, v parku Royal National Park. V Sydneyu smo si ogledali znamenito opero in se z ladjico odpeljali do Manly Beach.

Po enodnevnem počitku na obali, smo krenili naprej proti Coolendelu. Tam smo dva dneva kampirali, lovili ribe v reki Shoalhaven River in opazovali fazane, kenguruje in vombate. Kraj slovi prav po velikem številu vombatov, ki se začnejo pojavljati po sončnem zahodu.

Zadnji teden smo zopet preživeli več časa na cesti. Peljali smo se mimo Canberre, kjer smo si ogledali avstralski parlament, kampirali pa smo v nacionalnem parku Kosciuszko. Dve noči smo spali v kampu Jindabyne Holiday Park, povzpeli pa smo se tudi na najvišji vrh Avstralije Kosciuszko (2228m).

Zadnje tri dni smo preživeli v Melbournu, kjer smo prebivali v Exford Hotelu, zraven kitajske četrti. Pohajkovali smo po mestu in si ogledali črne labode na St Kilda Beach. Vsekakor priporočava tudi obisk pubov, vendar pa je cena piva kar zasoljena – 10AUD. Midva sva zaradi boljše menjave € - AUD, ugodneje plačevala za hrano, bencin in ostale stvari. Zadnji dan pa smo se z bratom poslovili, midva nazaj v Slovenijo, on pa na študij.

• Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle

Vsa besedila in fotografije so avtorsko delo in jih ni dovoljeno kopirati.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.